Sunday, April 6, 2008

What Ever Happened to Bette and Joan?



Bette Davis si Joan Crawford in What Ever Happened to Baby Jane? (1962) - o intalnire de exceptie la TVR Cultural, acum cateva zile. De mult caut ocazia de a vedea acest film pe indelete. Ca de obicei, va voi scuti de banalitatzi gen "face parte din seria filmelor despre Hollywood ca si Sunset Blvd. (1950)", sau Bette si Joan erau rivale inca din 1930, atat in realitate cat si in scenariul acestui film. Robert Aldrich a profitat de situatia celor doua starlete expirate, aranjand ciocniri multiple si, de la un moment enervante, intre ele. Eu "am tinut" de la inceput cu personajul interpretat de Joan Crawford, dar la final mi-am dat seama ca Bette Davis ma facea s-o urasc tocmai pentru ca era o acritza dementziala ! Dincolo de actiunea (previzibila) pe care fiecare cinefil doreste sa o descopere singur (eu ma bucur ca nu stiam prea multe detalii inainte de a vedea acest film), voi semnala doar cateva elemente speciale: scara interioara (vezi Psycho din 1960), vocile actritzelor de moda veche, comunicand mai mult prin timbru decat prin cuvinte, costumele (premiate cu Oscar) si finalul, cand semnificatiile sunt aruncate deodata intr-o oala mai mare - oceanul, regretele, delirul, timpul, copilaria...
More on http://cinekis.blogspot.com/

2 comments:

Adela Preda said...

Alex, un singur lucru as vrea sa te rog: daca postezi aici, asa cum ai facut si pana acum, te rog du pargraful la sfarsit. Aici nu punem posturi cu "vezi continuarea pe blogul meu". Mi se pare de prost gust sa ii obligi pe cei care citesc sa mearga pe o alta pagina de internet. Aici nu este un loc publicitar. Si esti binevenit printre cei de aici, si ma bucur cand adaugi ceva nou, dar ma vad nevoita sa te rog sa pui idei coplete daca incerci intr-adevar sa spui ceva. Acestea fiind spuse, te mai rog si sa completezi acest post cu ce mai era de spus.

Adela Preda said...

p.s. Cu atat mai mult cu cat, pe blogul pe care ne trimiti, continuarea integrala la ce ai postat aici este: "Apropo, stiti cati ani are Davis?"